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Publications en ligne

(Travaux 2019)

Contributions dans des ouvrages collectifs

• Dif, M. (2019). On the inclusive performance of apprenticeship within the French VET system and the current reform of its governance and related institutional setting. In B. E. Stalder & C. Nägele (Eds.), Trends in vocational education and training research, Vol. II. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET) (pp. 106–115). Bern, Switzerland, September 2019. https://doi.org/10.5281/zenodo.3371452

• M. Forté : « Le droit à la déconnexion », Convention entre la DIRECCTE Grand Est et l’Institut du travail, Université de Strasbourg (à paraître)

• M. Jaoul-Grammare, « Toward an Endogenization of Incentives ? The Role of Education », in : B. Ouvrard, A. Stenger (Eds)., Incentives and Environmental Policies. From Theory to Empirical Novelties, ISTE and Wiley Editions, 2019.

• M. Jaoul-Grammare, Ch. Le Chapelain, « Human capital accumulation in France at the dawn of the XIXth century : Lessons from the Guizot Inquiry  », in : C. Diebolt, A. Rijpma, S. Carmichael, S. Dilli, C. Störmer (Eds)., Cliometrics of the family, Springer, 2019.

Articles

• C. Diebolt, M. Jaoul-Grammare « An Experimental Analysis of the Cliometric Model of Glutting », Education Economics, 2019, 27, 5, pp. 546-556.

• M. Jaoul-Grammare« Why Do Young People Make Atypical Gender-Related Study Choices ? An Analysis of French Master’s Graduates », Journal of Research in Gender Studies, 2019, 9(1), pp. 116–138

• M. Jaoul-Grammare : « Policy Reform, Gender Inequality and Human Capital Accumulation in French Higher Education : A Two-Generation Comparative Study », Journal of Women’s Studies, Vol.1, Issue 1, 2019, pp. 1-7.

• M. Jaoul-Grammare, B. Ouvrard et A. Stenger, « Le Rôle de l’économie dans la protection de l’environnement  », Mondes Sociaux, janvier 2019.

Interventions orales

• M. Dif,European Conference on Educational Research (ECER) 2019” organisée par the European Educational Research Association (EERA) portant sur “L’éducation à l’ère du risque : le rôle de la recherche en éducation pour l’avenir (Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future)”, University of Hamburg (Universität Hamburg - Germany) 3-6 September 2019

• M. Dif, “On the inclusive performance of apprenticeship within the French VET system and the current reform of its governance and related institutional setting”, présentation au sein du réseau de la formation professionnelle 2 (VETNET) de l’ECER 2019

• M. Dif, Meeting of VETNET Researchers - Evidance-based and future oriented policy making : 15- 18 October 2019”. Une conférence qui s’intègre dans les travaux de “la 4ème Semaine européenne sur les compétences professionnelles : Compétences pour tous - Compétences pour la vie (4th European Vocational Skills Week : Skills for all – Skills for life)”, organisée par la Commission européenne en coopération avec la présidence Finlandaise du Conseil de l’Union européenne du 14 au 18 octobe 2019 à Helsinki, invitation officielle comme expert participant, https://ec.europa.eu/social/vocational-skills-week/evsw2019_en

• M. Forté, « Inequalities », Next-Generation Global Workshop (NGGW), 25 et 26 octobre 2019 à l’Université de Kyoto.

• O. Guillot,M. Jaoul-Grammare, I. Terraz, “Job strain and union membership : An empirical study based on French data”, 68th Congrès de l’AFSE, Orléans, 17-19 juin 2019.

• M. Jaoul-Grammare, « Forced reforms, mixed results. Gender inequalities in French Higher Education since 1998 », 2nd World Congress on Humanities and Social Sciences, October 24-25, 2019, Valencia, Spain.

• M. Jaoul-Grammare, « L’évolution des inégalités de genre dans l’enseignement supérieur entre 1998 et 2010. Une analyse de l’(in)efficacité des réformes politiques », GTES, Grenoble 12-13 décembre 2019.

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